close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

איך בוחרים תאורה למטבח

מערכת שורשז שבט, תשפ02/02/2020

מטבח מעוצב בקפידה מעלה את החשק לשהות בו, לבשל ולהתקדם...

תגיות:
אחד החלומות הגדולים של כל אדם, הוא מטבח מעוצב ומאובזר היטב. יש משהו במטבח שכזה, שממש עושה חשק להתחיל להתנסות במגוון רחב של בישולים, וליצור ארוחות נפלאות עבור המשפחה והחברים. תאורה למטבח היא אלמנט אחד שלא תמיד לוקחים בחשבון כשמעצבים מטבח חדש – טעות גדולה! התאורה במטבח תפקידה למקסם את העבודה והשהייה במטבח, להפוך את מלאכת הבישול ליעילה הרבה יותר.

סוגי תאורה למטבח
קיימים שלושה סוגים עיקריים של תאורה למטבח – לכל סוג תפקיד משלו, אך כל אחד מהם חייב להיות חלק מעיצוב התאורה במטבח שלכם, למקסום סביבת העבודה שלכם:
30px;">• תאורה לאווירה – אתם ודאי חושבים כי תאורה למטבח חייבת להיות פרקטית בלבד, כלומר לסייע ליצור סביבת עבודה נוחה ויעילה יותר. ובכן, לצד הפרקטיות אנו מעוניינים ליצור אווירה נעימה; להדגיש כלים, חפצי אמנות, ארונות ופריטים אחרים במטבח. בפעם אחרים המטרה היא להדגש את אריחי האבן או החיפוי המיוחד לקיר שהוספנו.
• תאורה כללית למטבח – תאורה זו כוללת את האור הטבעי של השמש יחד עם גוף תאורה אחד במרכז התקרה. כאשר מתכננים מטבח, מומלץ מאוד לשלב חלונות ומקורות של אור טבעי, שיעניקו חיים למטבח. גוף התאורה המרכזי יעניק את האור לחלל המטבח בשעות בהן האור הטבעי חסר.
• תאורה משימתית – לצד העיצוב המיוחד שבחרתם, יש לזכור שלמטבח יש תפקיד והוא לעמוד כסביבת עבודה בה יוכלו בני הבית לבשל, ולשמור על מוצרי מזון. האור הבהיר והממוקד של סוג תאורה זה, ישקף את הצבעים הטבעיים של מוצרי המזון אותו אנו מתכננים לבשל (כך שנוכל לראות בעצמנו שכל המוצרים תקינים). את סוג תאורה זה ממקמים בדרך כלל מעל הכיור, הכיריים, האי וכו'. הדבר החשוב ביותר כשמדובר בתאורה משימתית, הוא למקם אותו בצורה שהאדם שמשתמש במטבח בזמן נתון לא יחסום את האור ויפיל צל על משטח העבודה שמולו. על כן, יש לבצע תכנון מוקפד של מבנה המטבח והאלמנטים השונים שיתווספו אליו.

להתאים את התאורה למטבח שלכם
יש לשים לב שכאשר בוחרים תאורה למטבח חשוב להתאים אותה לגופים שבחלל. לדוגמא, אם יש לכם אי מרכזי יש להתאים לו תאורה ייחודית לו. סביבו ניתן לפזר תאורת לד, או להשתמש בתאורה מעומעמת מעליו. המטבח שלכם מאובזר בארונות רבים? תוכלו להתקין מאחוריהם תאורה מוסתרת, שתפיץ אור בחלל מבלי שגוף התאורה עצמו יהיה חשוף.

הטיפ האחרון שלנו אליכם הוא כמובן להקפיד גם על הקו העיצובי. נסו לבחור בגופי תאורה שיתאימו לעיצוב הכללי של המטבח שלכם, וישתלבו איתו יחד לכדי אווירה המאזנת בין פרקטיות ויוקרה. אם אינכם בטוחים, תוכלו תמיד להיעזר באנשי מקצוע המתמחים בעיצוב מטבחים. אלו יעזרו לכם לבצע את הבחירות הטובות והיעילות ביותר, עד ליצירת המטבח המושלם שתמיד חלמתם עליו.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה